Některé změny pro zaměstnance a zaměstnavatele
Změny v doručování písemností do vlastních rukou: Veškeré důležité písemnosti (výpověď, okamžité zrušení pracovního poměru či zrušení pracovního poměru ve zkušební době, odvolání z pracovního místa vedoucího zaměstnance, mzdový výměr či vytýkací dopis) by primárně měly být zaměstnanci doručeny osobně, nejlépe na pracovišti, dále je možné je doručit datovou schránkou či skrze jinou elektronickou komunikaci. Až poslední možností by mělo být doručování prostřednictvím poštovních služeb, a to pouze v případě, že nelze písemnost doručit osobně na pracovišti.
Novinkou je povinnost týkající se zasílání dokumentů e-mailem. Pokud se zaměstnavatel se zaměstnancem dohodne na této formě doručování, musí být dohoda stvrzena písemným prohlášením obsahujícím souhlas zaměstnance a uvedení osobní e-mailové adresy, nikoliv té pracovní, která je k dispozici zaměstnavatele.
Širší a upravená informační povinnost zaměstnavatele: Zaměstnanci na hlavní pracovní poměr musí být zaměstnavatelem nově informováni o době a podmínkách zkušební doby, byla-li sjednána, výměru dovolené a způsobu určování její délky, rozsahu práce přesčas či ohledně postupu při rozvázání pracovního poměru. Veškeré informace musí zaměstnanec obdržet do 7 dnů od vzniku pracovního poměru či od žádosti stávajících zaměstnanců. Zaměstnavatel zaměstnancům musí dát vědět také o jakékoliv změně, a to nejpozději do nabytí jejich účinnosti.
Informuje-li zaměstnavatel elektronickou cestou, informace musí být zaměstnanci přístupná takovým způsobem, aby si ji mohl uložit a vytisknout, přičemž zaměstnavatel musí evidovat, že zaměstnanci informace předal.
Sdílet na facebook